vrijdag 6 september 2013

Dag 7 Aquatica

Het is vanochtend weer heerlijk weer en de lucht is mooi blauw zonder een wolkje te zien.
Toen we gisterenavond nog een klein stukje van de lucht konden zien zag het er heel anders uit.
Het weerlichten en de donder klappen volgden achter elkaar.
Wel een mooi schouwspel om te zien maar ik nam even geen risico, waar ik normaal op de patio naar de sox kijk ben ik toch maar even binnen gebleven.
Na een goed half uur verplaatste het onweer zich richting Haines City en ben ik met de jamaicaan en de cubaan naar buiten gegaan.

Arjan had enige discussie met de meisjes over het in elkaar zetten van de gekochte "walker", die maandag a.s. Tineke (hier) gaat gebruiken.
De "walker" mochten we kopen als er nog 1 in het schap stond, uiteraard was dit de laatste en is dan ook gekocht. Alleen het in elkaar zetten bracht enige discussie binnen de groep. Maar onze "Navy Seal" zou dat varkentje wel eens even wassen, hij is de rotste niet en heeft tot diep in de nacht het apparaat in elkaar gezet, aan mij(Rob) heeft hij niets want dan komt het apparaat in zijn geheel niet in elkaar, maar voor zijn schoonmoeder doet hij ook alles.

Vanochtend was de sky clear en liep de temperatuur snel naar de 30 graden.
Eerst heb ik nog even gebeld naar back trail florida om een segway tour voor morgen te reserveren.
Ik kreeg Paul aan de lijn die melde dat er voor morgen 8:30uur of 11:30uur nog plaatst was.
Ik reserveerde de laatste en maakte nog een leuk praatje met Paul. Ik vroeg hem waar we ons precies moesten melden. Hij vertelde dat zijn zoon en schoondochter de tour doen en we moeten eerst het park in rijden totdat we na 4 km ons op de parkeerplaats moesten melden.
Ik had n.l. op de web site gezien dat ze een "mobiel" bedrijf hebben in segways en voor $40. 20 minuten uitleg en een 70 minuten durende tour door het park doen.
Paul was ooit een keer (1967) in Amsterdam geweest, het was nog steeds niet uit zijn geheugen gewist vertelde hij mij. Na afscheid te hebben genomen melden ik het aan de rest en we hebben er nu al zin in.

Daarna zijn we naar Aquatica gereden en hebben ons daar met zijn vieren een paar uur heerlijk dobberend doorgebracht om later in de middag terug te gaan naar de villa.
Onderweg nog even een shake meegenomen van de M en we hebben de middag verder gerelaxed.



D&A zijn vanavond naar Disney voor het vuurwerk en eten iets in het park en wij zijn naar de Olive Garden gegaan. Vlak voordat we weg gingen brak er vlak boven ons weer een bliksem en donderbui los, niet normaal. Na een klein uurtje werd de bliksem en onweer wat minder maar het bleef wel regenen. We hebben even het ergste onweer afgewacht en zijn toen richting de Olive Garden gereden.
Hier hebben we weer heerlijk zitten smullen.
Inmiddels zijn D&A weer thuis en heeft "Ardjen" een heerlijk bakkie koffie gezet, daar is hij erg goed in dus...... dan ben je de klos natuurlijk; -)

Morgen Segway, ben benieuwd wat D&A ervan vinden.

Gr Yvonne en Rob

8 opmerkingen:

  1. Lekkere zwemdag, ben erg benieuwd naar de segway tour!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jullie treffen het wel gelukkig dat de fikse buien pas aan het eind van de middag of de avond overtrekken. De foto's uit Aquatica zien er heetlijk uit. Echt genieten. Net als het lekkere eten, de koffie, de Cubaan en de Jamaicaan. Veel plezier op de segway vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mmmm, Aquatica, die shakes van de M en dan ook nog Olive Garden, heimwee!!!!!!!!!!!!!!!!
    Die segway tour lijkt mij geweldig, enjoy!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat schattig die kortsnuitdolfijnen in Aquatica.
    heerlijke dag weer en eindigen bij Olive Garden, altijd goed.
    Succes met segwayen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekker zwemmen en eten bij olive garden, life is good. Ben benieuwd hie jullue segwayen vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk dobberdagje achter de rug en natuurlijk weer heerlijk zitten smullen.
    Op naar de Segway toer...zo leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, als je de titel van lievelings schoonzoon krijgt, wil je er toch wel aan werken om dat te blijven.[hoop ik]Ik heb wel gelachen toen ik het las.De schroeven staan toch niet op scherp dat hij gelijk inklapt als ik er achter loop.
    Nou tot overmorgen. 10

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En hoe ging de route door Orlando want dat halen jullie wel op stand haasje?
    groetjes 10

    BeantwoordenVerwijderen