donderdag 5 september 2013

Dag 6 The Southern Dunes

Ik, Rob was vanochtend vroeg wakker en merkte dat de beide dames ook al wakker waren, nu alleen onze "navy seal" nog, binnen 5 minuten waren we compleet en begonnen we aan het ontbijt.
Vandaag gebakken ham met spiegeleitje, aardbeitjes en zalm.
Dat laatste was geen succes want het waren niet van die dunnen plakken als bij ons maar te dikke plakken voor op brood. Afijn als je het niet probeert dan zul je het ook niet weten.

Na het ontbijt vertrokken wij naar de Southern Dunes en D&A gingen op zoek naar koopjes en hadden het plan om een Disney waterpark te pakken.

We waren rond 9:15 uur op de baan en we konden direct vertrekken.
Volgens de starter zou door de regen van gisteren de hitte als een sauna zijn op de baan.
We waren nog niet op weg of de zweet druppels vlogen van ons lijf af.
Zelf ben ik niet zo'n zweter maar mijn shirt was na 2 holes doorweekt.
Liters water gingen er door heen.
De slagen op zich gingen wel maar de greens waren net onderhouden en lagen vol met zand maar we trokken ons nergens iets van aan.

Later konden we merken dat onze lichamen wel gewend waren aan de warmte, alleen Y bleef het moeilijk houden en verfriste zichzelf regelmatig met een natte vochtige doek.
Toegegeven het was zwaar in de hitte.
Ik vond het al vreemd dat ik mocht rijden met de golfkar maar na 9 holes pakte Y het toch over en ik maar hopen dat ze het rustig hield maar dat was ijdele hoop.
Binnen 2 holes ging al 2 keer het alarm setje van de kar af, vol gas net zo als anders, dat gaf veel wind en verkoeling was haar motto;-(

De verschrikkelijk stormbui van gister liet ook zijn sporen na op de golfbaan want hele stukken van de bunkers waren stukgeslagen door de slagregen.
Ik heb het vaak zien regen  hier maar die van gisteren was wel een toppertje, het was er een waar de ruitenwissers het niet van bij kon houden.

De middag werd gebruikt om van de zon te genieten en natuurlijk het zwembad.
Y pakte nog even de bubbels mee en ik nam het (te klein voor zo' n grote vent) luchtbed (helaas geen foto van), heerlijk.

Later kwamen D&A terug van koopjes, zij hadden het waterpark maar niet gedaan en ze lieten de buit aan ons zien.

Ik had het van de week al over de twijfels van Navy Seal Arjan, maar de twijfels zijn wat toegenomen.
Gisteravond was hij (ook D) erg moe van Epcot thuis gekomen, de hitte en het zwoegen waren de oorzaak vertelde A. Hij viel al om bij de 8e inning van de wedstrijd die we zaten te kijken op de patio.
Vandaag had A wat last van de maag, maar dat is niet zo raar. Van de week heb ik nl ook eens zo'n frappuccino genomen, ik vertelde hem dat het wel erg veel is wat in zo'n flesje zit, een maag en darm aanvaller, dus moet je goed mee uitkijken als je nog op pad gaat.
Maar ik hoorde dat A er een in de auto onderweg had opgedronken, ja dat is vragen om problemen.
Gisteren had hij ook de hele dag zonder pet in de hitte gelopen, terwijl hij nog wel een goede pet had gekocht.
Zal de komende dagen wel even op hem letten want anders gaat zijn imago eraan en dat willen we toch niet;-)

Zo hebben we allemaal wel wat, ik zie trapjes in het zwembad die er niet zijn!!!

Rob zit honkballen te kijken en neem Y het over met de log.
Vanavond zijn we uitgenodigd door D&A om bij de Cheesecake Factory te gaan eten. 10 jaar getrouwd moet je toch ook vieren natuurlijk.
Het is een heel mooi restaurant, en ik maar denken dat je hier alleen maar zoetigheid te eten kon krijgen;-(
Bij binnenkomst moesten we 5 minuutjes wachten, waarom is mij nog een raadsel, want er waren toch nog heel veel plekken leeg. Arjen moest zijn naam op geven en de dame zou ons een seintje geven wanneer er een tafel vrij zou komen.
Afijn, wij wachten, hoor ik ineens het meisje roepen "Ardjen, table for four", wij nergens erg in want "Ardjen" kennen wij niet, totdat ik ineens merkte dat ze naar ons keek. Tja fff goed luisteren had misschien ook al geholpen.
We kregen als tafelheer een jongen met een hele mooie, ik noem het maar even een "stadion stem".
We waren al snel uit wat we wilden, en het was allemaal heeeeeerlijk.
We hadden afgesproken dat je hier niet zonder een "toet" weg kunt gaan dus je begrijpt, we zaten hartstikke vol.


Danny kreeg een "doggy bag" voor haar toet mee, denk niet dat ze die vanavond nog op gaat eten hoor.  Het was super gezellig en we hebben erg gelachen. Cheescake Factory moet je een keer geweest zijn.

Morgen met z'n vieren een waterparkje en D&A gaan misschien nog voor een avond show in Disney.

Groetjes Y&R

8 opmerkingen:

  1. Golfen en relaxen top combi.. man van die foto's in het zwembad krijg je toch heimwee!! Het eten inclusief toeters ziet geweldig lekker uit!

    Have fun !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Cheese cake factory moet je inderdaad geweest zijn, mmm, het water loopt mij in de mond bij het zien van de fotos en dan te bedenken dat het hier toch echt nog heel erg vroeg is :), ENJOY!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik krijg het al warm van jullie beschrijving van de hitte!
    Ik kan me goed voorstellen dat je dan even lekker wilt bijkomen in The Pool...volgens mij sloeg de stoom van jullie lijf hahaha!
    Het eten ziet er super uit, misschien toch eens een bezoekje brengen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk dagje weer; mooie betaalbare baan en gelukkig normaal gesproken op de baan zelf weinig overlast van de stortbuien, op de bunkers na ;-) ! Lag daarom al dat zand op de grens, hahaha. Heerlijk om die dag af te sluiten bij The Cheesecake Factory ! Zit daar vlakbij trouwens een mooie grote golfzaak !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. The Cheesecake Factory staat nog ergens hoog op mijn lijstje. Bij het zien van jullie foto's denk ik toch dat het wel eens tijd wordt om daar te gaan eten.
    En ik kan me helemaal voorstellen hoe warm het is geweest op de golfbaan. Snap Y best dat ze even met dat karretje wil scheuren om een windje te vangen.
    Fijne dag weer vandaag. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik denk dat jullie er wel goed aan gedaan hebben om zo vroeg al te gaan spelen want later op de dag is het helemaal te heet natuurlijk. Wel fijn zo'n golfkarretje mee de baan op.
    Allemaal een eigen toet bij CCF, toe maar. Het eten is er goed heh, leuk dat jullie er nu ook geweest zijn.
    Veel plezier vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Cheese cake factory heerlijk!!
    Hebben wij afgelopen jaar ook ondekt.
    Een van de favorieten geworden!!!!
    Weer een leuke warme dag gehad, en niets zo lekker om dan ff in je zwembad te duiken:)
    Gr de moolenschotjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nog zweten ook! Ff al het relax zweet eruit. En dan weer opnieuw opbouwen in het zwembad. En als afsluiting van de dag CCF lekkkkeeeer! Wij dien de cc als toetje altijd to go :/)

    BeantwoordenVerwijderen