zaterdag 14 september 2013

Dag 15 Grandslam en Vissen

Gisterenavond zaten de 2 andere mannen ook af en toe op de patio mee te kijken naar de Sox die een serie van 3 tegen (de gehate) Yankees spelen.
Hoewel de Sox de betere waren gaven ze op het laatst de wedstrijd uit handen.
Dre die niet veel af weet van het spel, heeft van de week zijn eerste grandslam meegemaakt, waar ik weleens 3 maanden op moet wachten, was hij getuige om binnen 3 dagen wederom een slam mee te maken. De Sox besliste wederom de wedstrijd met een grandslam, het was even een juich moment bij de pool.

Vanochtend vroeg op, snel boterham met omelet naar binnen gewerkt en weg waren we.
Richting de Cape een ritje van ongeveer 11/2 uur.
Een man of 40 vaarden mee en we kregen vooraf instructies wat we moesten doen als we een vis zouden vangen, ik kon het niet helemaal goed verstaan maar ik stelde mezelf erop in om het aan te zien.
Rond de 1 uur en 20 minuten vaarden we Atlantic op en onderweg zagen we vliegvisjes en dolfijnen.

Stek 1 leverde binnen een 1 minuut een haai op, door de buurman gevangen.
Na 5 minuten vaarden we nog even wat door, wat geen bijtje opleverde en dan bedoel ik de hele boot.
We vaarden nog wat verder en daar was meer te halen.
We stonden tussen Zuid Amerika in en die hadden eveneens geen succes, net als wij dat ook niet hadden. Sardientje door de ogen aanhaken en op de bodem laten zakken.
Ineens had ik er een haai aan en het koste wat kracht om hem naar boven te halen.
Omdat het kreng geen zin had zich over te geven zwom hij door verschillende lijnen heen en hij beet de lijn waar hij aan zat door #@!$&^%$.
Nieuwe sardien aan de haak gezet en pats weer raak nu was hij zwaarder en het koste me meer kracht dan de eerste. "Fish on", moesten we roepen en ik kreeg assistentie toen de haai aan de oppervlakte was.
Het was best een aardig exemplaar en ik had er hele vermoeide armen aan over gehouden, het was tijd voor een take 5.

De andere navy seal stond naast me te mopperen en D en D waren ook niet tevreden over hun vangst.
De ene na de andere haai werd binnen gehaald en nog wat snappers en andere onbekende fish.
Plots had de andere navy seal beet en haalde hem binnen ook een haai en we hadden lol.
D en D waren nog niet zo ver en de meest ervaren visser (Dre) was in zichzelf aan het vloeken en wilden het liefst het water inspringen om er 1 te pakken.
Dre riep plots "Fish on", aan zijn hengel te zien had hij een walvis gevangen, helaas hij zat vast aan een andere lijn die wel een haai aan had geslagen, mopperend ging hij verder.
Het was niet Dre maar Dan die beet had en voor vrouwen is het binnen halen best zwaar maar omdat er veel werd gevangen moest je af toe even wachten, Dan haalden hem aan de oppervlakte, maar je mocht hem niet uit het water halen, ze had pech, de haai vond de lijn en beet hem door, SHOOT.
Ik zag dat Dre ook beet had en hij schreeuwde "fish on" maar het was druk met het binnen halen van de vissen. Dre ploeterde en ploeterde en wachtte geduldig op assistentie, mijn haak sloeg weer aan.
Dit maal niet zo zwaar maar ik kreeg hem aan de oppervlakte.
Toen kregen we het signaal om de hengels binnen te halen want we gingen terug en wij maar wachten op assistentie. Dan haal ik hem zelf wel binnen en dat lukte me.
Dre deed dat ook en toen kwam er assistentie, Dre kreeg op zijn falie want er was nog zo gezegd niet de haai zelf binnen halen, de man haalde de haak uit de haai en gooide hem weer terug zonder dat Dre een foto mocht maken, dit i.v.m. de veiligheid aan boord, zo'n haai kan lelijk bijten vandaar deze regel.
Ik gooide mijn haai snel terug het water in want anders kreeg ik ook voor "zeven stuivers" natuurlijk, toen kwam het mannetje de hoek om en hielp mijn haai binnen te halen. Alleen was het een baby haai die meteen terug moest.
De vangst van vandaag
Het was erge leuke dag en je hoeft geen visser te zijn om dit te doen, eten en drinken zijn inbegrepen en omdat we al een speedboat tour hadden gedaan kregen we nu 50% korting.
Leuk om te doen en we hebben weer lol gehad, toen we thuis kwamen hebben we lekker subway meegenomen.

Gr Yvonne en Rob

6 opmerkingen:

  1. Wat een geweldige ervaring en wat is er veel gevangen. Wat gaan ze met die haaitjes doen, shark bites voor de restaurants? Stoer dat Danielle ook mee ging, is er niemand zeeziek geworden.
    Hebben de zusjes het ook gezellig gehad?
    Heel veel plezier, ben benieuwd wat jullie nog meer gaan beleven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo, dat zijn nogal wat haaien...meld even precies de plek waar je ze hebt gevangen, dan weet ik waar ik niet moet zwemmen :)
    Wat een stoere dag was dit zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toch wel iets van de subway met vis :)?
    Enjoy!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow wat een vangst en dan ook nog eens heel veel haaien. Lijkt me wel een gave ervaring hoor. Eigenlijk had ik verwacht dat de dag zou worden afgesloten in een visrestaurant of hadden jullie genoeg vislucht opgesnoven?
    Fijne dag weer vandaag. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja hoor we zijn er nog maar helaas geen tijd om te reageren maar heb wel alles weer helemaal bijgelezen en ja hoor helemaal Top daar.
    Leuk dat jullie Man ook leuk vinden is voor ons naast Texas de favoriet Outback heeft het bij ons verloren maar ja Smaken verschillen zullen we maar zeggen.
    Geniet nog van de Laatste week en van het mooie weer want hier is het over zag op het weer in Cappelle het word maar 13 tot 15 graden deze week.
    Groet
    Joke en Gerrit

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een geweldige ervaring, in dat vissen wordt je op een gegeven moment wel gehaaid !!

    Nog heel veel fun!

    BeantwoordenVerwijderen