maandag 22 april 2013

Dag 3 We zijn gestart

Ik heb altijd gezegd als ik op St Andrews speel dan wil ik dat er een woei staat waarbij de ballen bijna terug komen.
Dat is vandaag zeker gebeurt, ik heb in weersomstandigheden gespeeld waarbij ik me af vroeg waar ik mee bezig was maar een extreme wind zoals we vandaag gehad hebben die was ik nog niet tegengekomen.
Ongeveer 8 holes tegen wind 8 holes mee wind en 2 zijwind.
Ballen die door de lucht gingen werden pardoes met de wind meegenomen en 50 meter aan de andere kant van de baan neergekwakt met een bounce van heb ik jou daar.


Buiten de storm om was het fantastisch om te spelen, de jongste baan van allemaal waar de greens enorme snelheden met zich meebrachten, het was soms touch and go.
Veel verborgen handicaps in de baan maar vooral rond de greens.

Dat de mensen hier erg vriendelijk zijn moet toch ook even gezegd worden, ze helpen je met van alles.
De man die ons hielp bij het inchecken vandaag was zelfs zo vriendelijk dat hij de trolleys gratis mee gaf.
Op holes 10 t\m 13 was de storm het meest tegen en waren we meer met ons zelf bezig dan dat we met elkaar communiceerden.
Kleine Y zag ik blazen en ploeteren en vroeg zich af wanneer de meewind kregen.
Op 14 onze drives waren fantastisch en y was trots op zich zelf met de afstand die ze haalden.
En voor het eerst heb ik de 300 meter gehaald in mijn golfcarriere, een par 4 van 312 meter die ik alleen maar hoefde te chippen, dank u wel wind.
Na de ronde waren we moe en voldaan en kon ik wel een paard op van de honger.
Gelijk maar in het clubhuis gegeten en gedronken.
Dit keer een makkelijke burger met vooraf garnalen cocktail en Gerrit, geen Toet.
Maar als we het dan toch over een toet hebben dan volgt hier nog een foto van gisteren avond bij Little Italy.

Het was lekker gister.
Vanavond lopen we nog fff met de bolknak langs de starbucks en maken ons op voor de Old Course waar we woensdag pas verslag van doen want we komen er laat vanaf en de maagjes zullen daarna gevuld moeten worden en dan is het al te laat om een blog te maken zeker met de snelheden waarin we foto' s oploaden want 4 foto' s kost je een half uur hier.

Opvallend hier is dat het met de temperaturen die we hier hebben veel jongens en meiden met ontblote bovenbenen lopen.
Kibbers zijn het die Schotten, ook zag ik vanochtend bij het afslaan van een paar golfers een paar caddies lopen met korte broek, wel een ijsmuts op maar in de korte broek.
De 4 Japannertjes die zij moesten begeleiden zag ik hoofdschuddend met elkaar de mannen voor gek verklaren.

Gisterenavond werden blij verrast met een Piper en we zijn nog steeds op zoek of we Pipers kunnen zien spelen, het liefst zo' n band, geweldig vind ik dat.
We gaan het de komende dagen maar eens vragen bij de receptie.

Tot slot, ik denk dat ik na een paar dagen hier links ben ingestapt een heup blessure heb opgelopen, ik ben gewend om eerst mijn rechter been in de auto te hijsen, maar hier moet eerst de linker en dat stuur zit dan weer in de weg. @#$%%^
Ik breek haast af als ik moet gaan zitten, Links rijden is niet mijn ding!!

Gr Yvonne en Rob

3 opmerkingen:

  1. Kijk daar worden we vrolijk van dat is pas een TOET.
    Al snap ik er geen barst van toch heerlijk jullie verslag gelezen.
    Als het weer hier zo blijft dan ga ik een boek kopen over golfen en dat bij de kachel lezen

    Nog veel golfplezier
    Joke en Gerrit

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, extra moeilijkheidsfactor die wind, ik had jullie wel eens willen zien zwoegen.
    Goed om te lezen dat jullie daar ook een Starbucks gevonden hebben.
    Een geweldige golfdag gewenst vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk hoor om te lezen dat jullie volop genieten ondanks de harde wind.
    Toch knap die 312 meter, kunnen ze je niet meer afnemen.


    Heel veel plezier verder.

    BeantwoordenVerwijderen